Lichaam en Geest

5 stappen om je dagelijkse gewoontes in je leven te veranderen

Motivatie komt voor sommigen spontaan en natuurlijk, anderen zullen het moeten leren.  Als de wil om te veranderen er is kan je enkele vastgeroeste gewoontes herzien en je hersenen reprogrammeren om zo je doelen te bereiken. Wij geven je alvast vijf manieren om je gewoontes te doorbreken.

Verruim je cognitief geheugen

Onze hersenkracht neemt algemeen af naarmate de dag vordert. Wanneer je echter geest opruimt wanneer je deze afname merkt, kan je je brein weer een boost geven. Je geeft opruimen kan je perfect met een mini ‘zen’ momentje. Stel desnoods een timer in mocht dit je kunnen helpen. Zonder jezelf voor één minuut af en adem gedurende die tijd vier tellen in door je neus, adem weer uit door je neus gedurendezes tellen.Herhaal dit ademhalingspatroon tot de tijd om is. Mochten je gedachten afdwalen, probeer jezelf dan tot een concentratiepunt te roepen. Je ademhalingspatroon leent zich hier perfect voor.

Bekijk, herbekijk of kiesde bemanning voor op je droomboot

We zijn sociale dieren, we hebben verbinding nodig om ons gemotiveerd en voldaan te voelen. De mensen met wie we ons omringen, kunnen onze motivatie beïnvloeden. Je zorgt er dus best voor dat je sociale kring gevuld is met mensen die je dromen ondersteunen. Je kan deze mensen zien als de bemanning van jouw droomboot die je tot grootsheid zal inspireren.

Stel een bewegingsalarm in

Een gezonde geest in een gezond lichaam, daar gaan we voor. Jezelf vitaal voelen heeft dan ook zeker zijn effect in de manier waarop je je leven aanpakt. Iemand die bruist van energie en vitaliteit zal sneller doelen stellen en behalen dan iemand die zich de ganse dag leeg en zinloos voelt. Het goede nieuw is dat je niet elke dag in de sportschool hoeft door te brengen wanneer je jezelf al bewust bent van de standaard beweging die je krijgt doorheen de dag. Deze bewegingen spaar je op door bijvoorbeeld de trap te nemen, te poetsen, te spelen met de kinderen. Experts noemen deze vorm van beweging NEAT, of Non-Exercise Activity Thermogenesis. Dit houdt in dat je meer gewone activiteit in je dag inbouwt met eenvoudige taken zoals vaker rechtopstaan ​​en je manier van woon-werkverkeer afwisselen om meer te bewegen. Stel elk uur een alarm in om jezelf de tijd te gevenuit te rekken en contact te maken met je lichaam.Eendigitale fitnesshorloge kan hier een goed hulpmiddel zijn.

Neem een maanstap

Teken een trap op een blad papier en stel je elke trede voor als een epische maantrap die je dichter bij je doel brengt. Schrijf bovenaan de trap je doel in een cirkel en noteer de datum waarop je je doel wilt bereiken. Kijk dagelijks naar je doel om je focus sterk te houden en je vooruitgang in kaart te brengen.

Kom terug naar je kern

Schrijf je kernwaarden op, dingen die je dierbaar zijn en je kijk op het leven. Als je klaar bent, hang jeditoverzichtergens waar je het dagelijks kunt zien om opnieuw in contact te komen met wie je werkelijk bent.

Hansje.be

Hans Van Dyck is uitgever van dit magazine maar is ook spirituele mentor.

Hij geeft mensen inzichten met de kaarten, schenkt een luisterend oor en gaat zelfs een dag op stap met je om uit te waaien.

Meer informatie via www.hansje.be zijn praktijk is gelegen in Broechem.

Via
Afbeelding van Gerd Altmann via Pixabay

Hans Van Dyck

Hans is uitgever van De Spirituele Wereld maar ook is hij spiritueel mentor. Hij kijkt waar jij je nu bevind op je levenspad en geeft je inzichten, leert je werken met manifestatie en geeft tevens healingen. Wil je een gesprek of gewoon een luisterend oor? Hierin zal Hans je ondersteunen waar nodig is. Mocht hij niet bezig zijn met dit alles, dan kan je hem zeker vinden in de Efteling, in het zwembad, bij een musical of in de natuur.

Gerelateerde artikels

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*

code

Back to top button