Recensie: Vloed en Eb

Auteur: Marleen Debord
Boek: Vloed & Eb
Recensie: Tinne De Bie (Just Bie)
Inhoud: Vloed en eb

Afscheid nemen is iets waar we vroeg of laat allemaal mee geconfronteerd worden in het leven. Zulke ervaringen hebben vaak een grote impact, zo ook bij Marleen. In haar boek deelt ze openhartig haarverhaal, waarin afscheid nemen een centrale rol speelt. Ze doet dit op warme, zachte, intieme wijze. Je wordt helemaal meegezogen in haar verhaal, wat desondanks de moeilijke thema’s heel vlot leest. Tegelijk doet het je even stil staan bij je eigen leven en word je geïnspireerd om, desondanks moeilijke ervaringen, toch positief en dankbaar in het leven te staan. Ook de zelfhulpoefeningen in deel twee van het boek ondersteunen je hierbij.

Ik heb het boek met veel plezier gelezen en ben dankbaar dat Marleen haar verhaal met de wereld deelt. Haar boek zal nog vele lezers mogen inspireren.

Vloed en Eb

Genre: Biografieën
Omvang: A5
ISBN: 978-94-640-3591-9
Aantal pagina’s: 154
Verschijning: 25 september 2020
Prijs: € 19,50
Uitgever: Boekscout

Bron
Uitgeverij Boekscout.nlMarleen Debord

Tinne De Bie

Tinne De Bie (1981) heeft een ingewikkelde band met haar moeder. Zij was namelijk nergens te bespeuren tijdens haar kinderjaren. Hierdoor voelde Tinne zich niet gewenst en vroeg ze zich vaak af wat ze verkeerd had gedaan. In 2014 veranderde alles plotsklaps toen Tinne het nieuws vernam dat haar moeder werd vermoord. Alle pijn, die ze diep vanbinnen had weggestopt, overspoelde haar. Het voelde alsof een bulldozer haar hart verpletterde. Maar te midden van die hartverscheurende pijn besefte ze iets heel belangrijks en kostbaars. Deze pijn kwam niet voort uit de jaren van kwaadheid en schuldgevoelens. De pijn was enkel zo heftig omdat hij voortkwam uit pure liefde. Met dat besef opende de poort van haar hart zich eindelijk opnieuw voor het leven.