Recensie: De tarotcoach

Recensie door Roman Pauwels

Auteur: Fidessa Docters van Leeuwen
Titel boek: De tarotcoach
Ondertitel boek: Haal het beste uit jezelf met behulp van de kaarten.
Recensie: Roman Pauwels
Inhoud: De tarotcoach

Daar ik zelf al twee decennia met tarot bezig ben is het leuk om eens een nieuw boek over de tarot in handen te krijgen. Naar mijn mening is de tarot veruit het beste kaartspel om contact te maken met ons hogere zelf. Tarot nodigt je uit om jouw intuïtie te ontwikkelen en leren gebruiken. En dat is wat Fidessa Docters van Leeuwen jou ook wil leren met dit boek. Niet de toekomst voorspellen maar wel om dieper inzicht in jezelf krijgen en dat helpt bij je spirituele pad en zelfontwikkeling.  Fidessa leert je werken met de Rider Waite tarot, het meest bekende kaartspel sinds 1909! De kaarten worden op haar eigen manier verstaanbaar beschreven.  Ik merkte op dat zij bij de betekenissen wel eens afwijkt van de officiële kaartbetekenissen. Ben je van plan om nog meer de tarot te onderzoeken met andere boeken dan kan dit verwarrend overkomen. Je hoeft je hierdoor niet afgeschrikt te voelen, haar benadering vind ik zeer verfrissend en kan een kaartlegger met ervaring zeker nog wat bijleren.

Het boek is in zeer verstaanbare taal geschreven, wat vlot leest en het is net alsof Fidessa bij je is en tegen je praat. Fidessa is Nederlandse en dat kom je hier en daar in het boek tegen als het op taalgebruik aankomt.  Hier en daar zijn er woorden en zinsconstructies die wij in het Vlaams niet gebruiken, daar moest ik dan nog eens een keer overlezen om het te begrijpen. Ik ben erg gecharmeerd door de lay-out van het boek. Fidessa is een kunstenares, en heeft haar eigen boek prachtig geïllustreerd. Het is alsof warm thuis komen bij haar.

Ik ben verbaast over inzichten en onderwerpen dat Fidessa bespreekt.  Dit boek bied veel meer dan mijn andere tarotboeken, en een echte aanrader. Zeker voor wie wil starten met tarot en ook voor wie er al heel wat ervaring mee heeft.

De tarotcoach

Haal het beste uit jezelf met behulp van de kaarten

Auteur: Fidessa Docters van Leeuwen
Uitgever: Kosmos Uitgevers
EAN: 9789043922944
Taal: Nederlands
Bindwijze: Hardcover
Druk: 1
Verschijningsdatum: augustus 2021
Aantal pagina’s: 176 pagina’s

Roman Pauwels

Met een passie voor muziek, koken en kunst ben ik vol passie op zoek naar antwoorden in het leven. Het onverklaarbare boeit mij enorm, en dat deel ik in mijn zoektocht als redactielid van De Spirituele Wereld. Reeds 15 jaar werk ik met de Tarot kaarten en ben ik gepassioneerd in oude orakels zoals de Noorse Runen, I Tjing, Ogham, ... Reeds 9 jaar doe ik ook foto reading en werk ik met de Gene Zijde.