Recensie: Reset

Het begin van de rest van je leven!

Reset,  het begin van de rest van je leven – Lana Bauwens

Deze recensie is geschreven door redactielid Marleen Debord.

Wat doe je als je computer is vastgelopen? Een reset, je start gewoon opnieuw. Waarom loopt een computer vast? Misschien omdat de computer even niet aan kan wat je allemaal doet?

Wat gebeurt er met je lichaam als het even niet aan kan wat je allemaal doet? Vastlopen? Ziek worden? Je lichaam moet een duidelijk signaal kunnen geven als het allemaal teveel geworden is. Misschien heb je al wel honderden kleine signalen gekregen, maar heb je ze niet opgemerkt in alle drukte. In het beste geval heb je ze misschien wel opgemerkt, maar –door tijdgebrek- genegeerd… En dan loopt je lichaam helemaal vast. STOP! Is het enige wat je dan kan doen. En dan de resetknop vinden…

Voor Lana was darmkanker het moment van STOP! Toch werd kanker niet het hoofdthema van dit bijzonder boek. Wel hoekanker een resetknop werd, hoe kanker een leven helemaal veranderde. Een tweede kans die Lana met beide handen greep. Lana neemt je mee op haar belangrijkste tocht: de tocht naar haar binnenste, naar haar kern, naar wie ze werkelijk is. En op haar tocht maak je kennis met twee personages die we allemaal kunnen herkennen: het kleine duiveltje in onszelf en de god(in) in onszelf. Tijdens haar levenstocht komt ze bij haar belangrijkste dromen die ze stap voor stap ook realiseert.

Ontdek hoe de grootste uitdaging in een leven een kans kan zijn om dat leven opnieuw te starten. Om de resetknop te bedienen.

Lana schrijft in een vlotte manier met fijne afwisselingen, met humor. Ze beschrijft open en eerlijk haar manier van omgaan met de grootste uitdaging van het leven. De (herkenbare) ervaringen brengen je op een rollercoaster aan emoties. Muziek speelt een belangrijke helende rol in haar leven en dat verweeft ze in elk hoofdstuk. Bovendien kan je genieten van handige tools die ze aan het einde van elk hoofdstuk meegeeft.

Dit boek is zeker een aanrader voor mensen die veranderingen in hun leven willen doorvoeren, die willen werken aan het realiseren van hun dromen. Het kan ook je ogen openen als je je te blind staart op bepaalde patronen waaruit je maar moeilijk kan ontsnappen.

Dit boek kan jouw resetknop worden als je klaar bent voor het begin van de rest van je leven!

Reset

Afwerking:  Paperback