Recensie: Colette Baron-Reid – De Tarot van het goede

Pagina’s: 128
Uitgeverij: Uitgeverij Deltas / Zuidnederlandse Uitgeverij ZNU

ISBN: 978-90-4475-095-9
Adviesprijs: € 25,95

De omschrijving van het boek kan je hier op onze site vinden: Colette Baron-Reid – De Tarot van het goede.

De recensie

Zelf heb ik al 12 jaar ervaring met de traditionele Rider-Wait Smith tarotkaarten. Ik was erg benieuwd naar welke moderne twist auteur Colette Baron-Reid heeft gemaakt op het spel waar ik al zo lang mee vertrouwd ben.

De Tarot van het goede is geïllustreerd door kunstenares Jena Della Grottaglia. Zou zij de reïncarnatie zijn van Pamela Coleman Smith? Pamela ontwierp volgens de instructies van Artur Edward Wait de originele tarotkaarten. Arthur kwam op dit idee omdat de Tarot de Marseille te abstract was in die tijd. Maar dat ter zijde ben ik heel snel gaan zoeken naar overeenkomsten tussen de vertrouwde originele tarot en Collette’s vernieuwde werk. Prachtig gewoon, frisse illustraties. Ik kon ze niet overal relateren naar wat ik gewoon ben van het originele.

De beschrijvingen in het bijgeleverde boekje met alle kaartduidingen gaven mij een verfrissend inzicht, zonder dat zij de originele betekenissen heeft doen verloren gaan. Alles blijft mooi in zijn waarde.

Ben je nieuw in het kaartleggen met tarot dan ga je zeker je weg vinden. Ben je ervaren dan krijg je een verfrissende blik op de kaartbetekenissen. Ik heb mij zelfs betrapt dat ik bij duidingen op bepaalde kaartbetekenissen wat vastgeroest zat. Daar heb ik nu een ruimere kijk opgekregen. Al 12 jaar kaartleggen, en toch nog bijleren! Colette heeft mij mooi wat bijgebracht.

Roman Pauwels

Met een passie voor muziek, koken en kunst ben ik vol passie op zoek naar antwoorden in het leven. Het onverklaarbare boeit mij enorm, en dat deel ik in mijn zoektocht als redactielid van De Spirituele Wereld. Reeds 15 jaar werk ik met de Tarot kaarten en ben ik gepassioneerd in oude orakels zoals de Noorse Runen, I Tjing, Ogham, ... Reeds 9 jaar doe ik ook foto reading en werk ik met de Gene Zijde.